Okurkové kešu rolky

Okurkové kešu rolky

Tento recept se skvěle hodí pro tyto teplé dny, ale také na oslavy, protože nejenže výborně chutná, ale také lahodí oku.

Okurky vašemu organismu dodají nejen vodu v přirozené podobě, ale i velké množství draslíku, hořčíku, vápníku, sodíku, fosforu, křemíku, síry, vitamínu C, K, A a komplex vitamínů B. Okurka podporuje vylučování moči a snižuje ukládání kyseliny močové v těle. Léčí srdeční a ledvinové problémy a pomáhá při otocích. Je mírně projímavá, její vláknina přispívá k pročištění střev, takže se hodí pro detoxikaci a hubnutí. Normalizuje krevní tlak.

Kešu rostou na velmi zvláštním tropickém stromu ledvinovníku západním, u něhož nejde přesně určit, jestli jsou kešu semena nebo jablka. Léčebný účinek na kůži, sliznice a oči způsobují karoteny. Jsou vhodné při nemocech srdce a nervové soustavy (nervozita, deprese). Mají vysoký obsah železa, hořčíku a vitaminu C – látky prospěšné ke krvetvorbě, posilování imunity i vitality. Používají se také při podrážděném střevu a bolestivé menstruaci.

Bazalka je účinnou prevencí proti rakovině. Je protizánětlivá, podporuje chuť k jídlu, odstraňuje plynatost a je účinná i při zácpě. Působí také blahodárně na psychiku.

Česnek má úžasné antibiotické, antibakteriální a protizánětlivé účinky. Česnek mimo jiné obsahuje vitamíny A, B, C, vápník, jód a selen.

Citrony vám doplní vitaminy A, B a C, vápník, železo, draslík, fosfor a zinek. Tyto látky na sebe jako magnet vážou škodlivé látky, choroboplodné zárodky, plísně a posléze jsou i s nimi vyloučeny z organismu, tudíž se také doporučuje při hubnutí a detoxikaci.

Okurkové kešu rolky

Ingredience

Salátovou okurku

100g kešu ořechů - namočit předem minimálně na 6 hodin

1/2 citronu

1 menší stroužek česneku

provensálské koření

olivový olej

5 lístků bazalky

sůl

Postup

  1. Večer předem namočte kešu ořechy, aby do druhého dne změkly. Ale budete-li spěchat, stačí i šest hodin předem.
  2. Okurku omyjete a pomocí škrabky nastrouhejte na dlouhé široké plátky – doporučuji začít z jedné strany a z té pokračovat, dokud nenarazíte na vodnatější střed se semínky, poté začněte na druhé straně a pokračujte ke středu.
  3. Plátky okurky dejte do mísy, pokapejte olivovým olejem a posypte provensálským kořením (tymián, rozmarýn, oregano, levandule, fenykl, saturejka, bazalka) a necháme na chvíli odležet.
  4. Kešu ořechů slijte a rozmixujte spolu s česnekem, 5 lístky bazalky.
  5. Zakápněte šťávou z poloviny citronu a dle chuti osolte.
  6. Nakonec každý plátek okurky po celé ploše potřete kešu sýrem (nebojte se zatlačit, aby sýr pořádně držel) a zaviňte.
http://blog.zijemezdraveji.cz/2015/06/15/okurkove-kesu-rolky/

Adriana Gombalová

Jsem šestnáctiletá bytůstka, veganka od března 2014 koketující s raw stravou. Chodím na jazykové gymnázium, plánuju studovat medicínu a věnovat se homeopatii. Miluji hudbu, ráda čtu, píšu, kreslím, zpívám, dělám čínskou kaligrafii a fotím. Hraju na bicí, flétnu, elektrickou kytaru a housle. Ráda chodím na koncerty, do čajovny, kina, knihovny a na hory. Běhám, potápím se, lyžuju, plavu, hraju volejbal, cvičím Flowin a jógu a lezu po všem možném. Hodně cestuju, protože si libuju v objevování nových věcí, vyhýbám se stereotypům – proto ustavičně zkouším nové a nové recepty. Nemám oblíbené jídlo, chutě se mi neustále mění.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *