Semínkový hummus

Semínkový hummus

..skvělá alternativa k cizrnovému hummusu, jak vařenému, tak klíčenému, který se hůř tráví

Dýňové semena jsou jedním z nejbohatších zdrojů aminokyseliny tryptophan, která se moc v jídelničku lidí nevyskytuje, protože je citlivá na tepelné zpracování. Má přitom vliv na hladinu serotoninu, čímž příznivě ovlivní naši náladu. Obsahují také zinek, který chrání náš imunitní systém. Doporučují se při slabosti močového měchýře a onemocněních prostaty.

Slunečnicová semínka jsou lehce stravitelná, obsahují vitamin E, vitaminy skupiny B, zinek, draslík, hořčík, mangan a fosfor. Přispívají k rychlému hojení ran, celkové regeneraci organismu a jsou dobrým lékem na nervy. Také pomáhají chránit proti šerosleposti a příznivě působí na kůži, nehty a krevní tlak.

Oříšky kešu obsahují vitamíny skupiny B a kyselinu listovou. Se slunečnicovým semínkem mají nejvyšší obsah hořčíku ze všech ořechů a semen. Vysoké množství karotenoidů působí léčivě na kůži, sliznice a oči. Kešu jsou vhodné při onemocněních nervové soustavy, používají se také při křečích dutých orgánů, jako je tlusté střevo nebo děloha. Jsou vhodné při anémii.

Tahini pasta nám dodá vápník, vitaminy z řady B, vitamin E a důležité minerály draslík, hořčík zinek. Je doporučována při potížích s očima, s kůží, sliznicemi, nehty a vlasy. Je dobrá i na nervy. Má příznivý vliv na ženský premenstruační syndrom a hladinu cholesterolu.

Olivový olej působí preventivně před kardiovaskulárním a nádorovým onemocněním, má výrazné antioxidační účinky, zpomaluje stárnutí a působí proti zácpě a nadýmání.

Citronová šťáva posiluje jaterní enzymy a reguluje hladinu cukrů v krvi. Pomáhá při pálení žáhy, plynatosti i křečích, dobře pročistí střeva, zbavuje tělo hlenů, zabraňuje zácpám i průjmům.

Kmín římský podporuje trávení a pomáhá udržovat hladinu glukózy v krvi.

Semínkový hummus

Ingredience

1 šálek mixu dýňových a slunečnicových. a kešu ořechů (předem namočit!)

¼ šálku syrového tahini

1/5 šálku extra panenského olivového oleje (použijte dle chuti, může být i méně)

1/4 šálku citrónové šťávy

čajová lžička mletého římského kmínu

stroužek česneku

voda dle potřeby

sůl, pepř

Postup

  1. Nejdříve si namočíme semínka a kešu – nejméně na šest hodin (já vždycky namáčím „přes noc“).
  2. Mělo by nám to krásně nabobtnat.
  3. Vodu slijeme a semínka s kešu dáme do mixéru a přidáme česnek.
  4. Dobře promixujeme, aby nám semínka nezůstaly vcelku.
  5. Poté přidáme tahini, římský kmín, sůl a pepř a citronovou šťávu.
  6. Promícháme a pomalu přidáváme olivový olej při běžícím mixéru.
  7. Podle potřeby přidejte vodu, aby se vytvořila konzistence dipu.
http://blog.zijemezdraveji.cz/2015/09/02/seminkovy-hummus/

Hummus je skvělý jak se zeleninovými špalíčky jako dip nebo jako pomazánka na krekry či plátky zeleniny. Fantazii se meze nekladou :)
Dobrou chuť

Adriana Gombalová

Jsem šestnáctiletá bytůstka, veganka od března 2014 koketující s raw stravou. Chodím na jazykové gymnázium, plánuju studovat medicínu a věnovat se homeopatii. Miluji hudbu, ráda čtu, píšu, kreslím, zpívám, dělám čínskou kaligrafii a fotím. Hraju na bicí, flétnu, elektrickou kytaru a housle. Ráda chodím na koncerty, do čajovny, kina, knihovny a na hory. Běhám, potápím se, lyžuju, plavu, hraju volejbal, cvičím Flowin a jógu a lezu po všem možném. Hodně cestuju, protože si libuju v objevování nových věcí, vyhýbám se stereotypům – proto ustavičně zkouším nové a nové recepty. Nemám oblíbené jídlo, chutě se mi neustále mění.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *